torsdag den 4. november 2010

Alt det med rygning

Jeg forstår ikke, hvordan rygning kan være så vigtigt, at man kan sætte det over sin familie. Mine forældre ryger desværre rigtig rigtig meget, så min mand og jeg har taget den beslutning, at vi ikke kan komme hjemme hos mine forældre, da der er rigtig meget røg i deres hus. Jeg vil ikke byde min søn, at han skal indånde tobaksrøg, fordi hans morforældre ikke vil stoppe med at ryge.

Men jeg syntes det er hårdt, at Mathias ikke har et tæt forhold eller kommer til at få, et tæt forhold til mine forældre. Hvis bare de kunne stoppe med at ryge...

Jeg læste i en anden blog, at udsigten til et kortere liv, ikke var motivation nok til at stoppe med at ryge. Men kunne et barnebarn ikke være det? Eller skal man tage hårdere midler i brug, og gøre dem klart, at det ikke kun er et længere liv de ofre, men også en ordentlig "død". De kommer højst sandsynligt til at dø af kræft et sted i kroppen eller KOL, hvilket absolut ikke er en sjov måde at dø på. Ønsker alle ikke bare, at sove stille og roligt ind, når det er tid?

Hvordan kan man vise dem, alt det de opgiver for de cigeratter?

Ingen kommentarer:

Send en kommentar